عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 550
نویسنده : نوری

ماجرای سماجت جوان عاشق پیشه ایرانی و خواستگاری او از بازیگر ترکیه ای مدتی است که رسانه های ترکیه ای را به خود مشغول کرده و آنها دائما از درگیری این جوان و بازیگر ترکیه ای می نویسند. «عیسی – ک» جوان ۲۷ ساله ایرانی الاصل چهره پررنگ و خبرساز چند ماه اخیر رسانه های ترکیه است. او هواداری است که به نوشته رسانه های ترکیه، پا را فراتر از دنیای طرفداری گذاشته و به خواستگاری هنرمند مورد علاقه اش «حازال کایا» بازیگر نقش فریحا در سریال ترکیه ای رفته. برای سر در آوردن از این ماجرای جالب گزارش ما را از دست ندهید.

داستانی که از توییتر شروع شد!

«هازل کایا» Hazal Kaya بازیگر ۲۷ ساله سریال های ترکیه، یکی از ستاره های سینمایی خبرساز این کشور است اما داستانی که در ماه های اخیر بیش از هر چیزی جلب توجه می کند، قضیه خواستگاری یک جوان ایرانی از فریحا و شکایت بازیگر ترک از خواستگار سمجش است.

همسر هازل کایا خواستگاری عاشقانه خواستگار ایرانی بیوگرافی هازل کایا بازیگر زیبا بازیگر زن ترکیه ای Hazal Kaya

این ماجرای جنجالی از زمانی فاش شد که فریحا با مراجعه به دادگاه خانواده استانبول از جوانی ایرانی الاصل با نام «عیسی – ک» به اتهام مزاحمت شکایت کرد. فریحا مدعی بود که این مرد جوان چند ماهی است آرامش شخصی اش را سلب کرده و باعث مزاحمتش شده تا جایی که تبدیل به کابوس شبانه اش شده است!

فریحا در توضیح شکایتش نوشت: «چندی پیش در صفحه اینترنتی توییترم با پیام های عاشقانه عجیب و غریبی با نام کاربری عیسی – ک مواجه شدم. ابتدا به این پیام ها اعتنایی نکردم و با خودم گفتم که او احتمالا یک هوادار افراطی است و به همین دلیل به سادگی از کنارش گذشتم اما متاسفانه داستان به اینجا ختم نشد.»

یا فریحا یا مرگ!

داستان عشق و هواداری جوان ایرانی سر درازی داشت و تب تند عشق جوان هوادار، ادامه دارتر از این صحبت ها بود. مرد جوان با ساختن صفحه ای در فیس بوک پیام های عاشقانه ای خطاب به فریحا پست می کرد. پست جنجال برانگیز این صفحه، پستی با محتوای «یا فریحا یا مرگ» بود که خانم بازیگر ترکیه ای را به وحشت انداخت.

«از طریق چند تن از دوستانم متوجه صفحه فیس بوکی شدم که پست های آن چیزی بیشتر از هواداری بود. البته این داستان را هم زیاد جدی نگرفته و به پای هواداری گذاشتم تا این که ماجرایی مرا به شدت وحشت زده کرد.»

وقتی قاضی دادگاه ماجرا از از او پرسید، دختر جوان گفت: «مدت زیادی از ماجراهای ابراز علاقه اینترنتی نگذشته بود که از طرف شرکت تهیه کننده فیلم هایم با من تماس گرفتند و از هدایا و بسته های زیادی که از طرف هواداران رسیده بود، خبر دادند. وقتی هدایا به دستم رسید، متوجه شدم که بیشتر آنها از طرف همان جوان مزاحم برایم ارسال شده است.»

همسر هازل کایا خواستگاری عاشقانه خواستگار ایرانی بیوگرافی هازل کایا بازیگر زیبا بازیگر زن ترکیه ای Hazal Kaya


عشقم، همسرم، خانمم!

بازیگر ترکیه ای ادامه داد: «بعد از این ماجرا با خودم گفتم که بی توجهی باعث می شود که مرد جوان دنبال زندگی خودش برود اما او دست بردار نبود: «مرد جوان در هدایای ارسالی بعدی اش یادداشت هایی هم ضمیمه هدایاش می کرد و در نوشته هایش خطاب به من از کلماتی چون عشقم، همسرم، خانمم استفاده می کرد. تمام این قضایا تا جایی قابل تحمل بود که او به سراغ خانواده ام نیامده بود اما وقتی او آدرس منزل شخصی ام را پیدا کرد و پدر و خواهرش را چند بار به منزلم فرستاد، دیگر به ستوه آمدم و تصمیم به شکایت گرفتم. آقای قاضی من از مزاحمت های این پسر و خانواده اش واقعا خسته شده ام و از دادگاه می خواهم با صدور حکمی مرا از دست مزاحمت های این جوان و خانواده اش نجات بدهد.»

می خواهم ازدواج کنم!

دادگاه استانبول بعد از شکایت فریحا از هوادار سمج، وی را به دادگاه فرا خواند. «جرم من این است که عاشق فریحا هستم و دوستش دارم، البته قبول دارم که به آدرس شرکت تهیه کننده فیلم هایش هم چندین بار هدایایی ارسال کرده ام اما به هیچ عنوان قصد مزاحمت نداشته و ندارم. در صفحه توییتر این خانم هم جز پیام های هوادارانه، چیزی ننوشته ام، نه حرف زشت و آزار دهنده ای نوشته ام و نه تهدیدشان کرده ام.

در صفحه کاربری فیس بوکم هم از شدت دوست داشتن به عنوان یک هوادار پروپاقرص، پیام هایی خطاب به وی نوشته ام که فکر نمی کنم جرم باشد. قصد من مزاحمت نیست بلکه ازدواج است. حتی در چندین نوبت خانواده ام را برای صحبت با خانواده اش فرستاده ام اما هر بار با برخورد سرد و مایوس کننده فریحا مواجه شده ام. حتی یک بار پدرم با پدرش در این رابطه صحبت کرده است! قصد ما مزاحمت و آسیب رساندن به این خانم نیست و از این که داستان و ماجرا به اینجا رسیده واقعا ناراحت و پشیمان هستم.» این خلاصه دفاعیاتی بود که مرد جوان در جلسه دادگاه بیان کرد.


تاریخ :
بازدید : 472
نویسنده : نوری
 

 

 

 

 دیگر راه‌شان را پیدا کرده‌اند از یک طرف سریال‌شان را با کلی خرج می‌سازند و از طرفی شبکه‌های تلویزیونی دست به نقد ایستاده‌اند تا آنها را بخرند و پخش کنند. در این میان بیشترین سود را بازیگران این سریال‌ها می‌برند که نه‌تنها در کشور خودشان بلکه در همه دنیا ستاره می‌شوند.  نگاهی انداخته‌ایم به پرطرفدارترین ستاره‌های سریال‌‌های ترکیه؛ اینکه از کجا آمده اند و چرا ستاره شدند.

هالیت ارگنچ - Halit Ergenc
سلطانی با رگه آلبانیایی

 

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال‌‌های ترکیه

 

 
چه كسی باور می‌كند سلطان سلیمان با آن ریش بلند و اندام نسبتا ورزیده‌اش یك ستاره آثار موزیكال باشد كه با انجام حركات موزون در تئاترهای تركیه و حتی نیویورك به شهرت رسیده است؟ هالیت كه از جانب مادری، خون آلبانیایی در رگ‌هایش جاری است، روزگاری قرار بود خواننده اپرا شود اما دست سرنوشت او را به سمت بازیگری برد تا پا جای پای پدرش بگذارد. او كه متولد 30 آوریل 1970 است، در 45 سالگی هنوز به اندازه پدرش، سیتارگنچ معروف نشده است.

هالیت عاشق كار كردن با كارگردان‌های جوان و مستعد است. وی تحصیلات ناتمامی در رشته مهندسی دریایی دارد. هالیت سال 2007 با گیزم سوییسالدی ازدواج كرده بود كه این ازدواج تنها یك سال دوام آورد. پس از آن هنگام فیلمبرداری سریال «هزار و یك شب» با همبازی خود برگوزار كارل ازدواج می‌كند و ثمره این ازدواج یك پسر به‌نام علی است كه همگی در استانبول زندگی می‌كنند.

مهمت گونسور - Mehmet Gunsur
عروس فرنگی و آقای ستاره

 

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال‌‌های ترکیه

 

 
سینمای تركیه، بازیگران و كارگردان‌های محدودی در سطح بین‌المللی دارد كه گونسور یكی از آنهاست. البته بخشی از شهرت فرامرزی او در دنیای بازیگری، ازدواجش با یك مستندساز ایتالیایی به‌نام كاترینا مونسیو است. با این حال نمی‌توان منكر استعداد ویژه او در بازیگری شد؛ استعدادی كه هیات داوران جشنواره بین‌المللی پرتقال طلایی آنكارا در سال 2003 متوجه آن شدند و جایزه ویژه خود را به او اهدا كردند. گونسور 40ساله كه متولد 8 مه‌1975 در استانبول است صاحب دو فرزند به نام علی و مایاست.

او با سریال «حریم سلطان» شناخته شده اما در ایتالیا و ایالات‌متحده نیز فیلم‌هایی داشته كه فرصت بازی در آنها را به‌خاطر سابقه حضور موفقش در عرصه مدلینگ در جوانی به‌دست آورده است. مهمت گونسور پیش از روی آوردن به بازیگری مدتی به‌عنوان ‌مهماندار فعالیت می‌كرد. او همراه خانواده‌اش در ایتالیا زندگی می‌كند و تنها برای بازی به تركیه می‌آید.

 


تاریخ :
بازدید : 523
نویسنده : نوری

 

بیوگرافی لیلا هزل کایا +عکسهای جدید هزل کایا

 

 

 

 

 

لیلا هزال کایا (متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۹۰) یک بازیگر ترکیه ای است.

 

 

 

هزل کایا در ۱۰ اکتبر ۱۹۹۰ (۱۱ مهر ۱۳۶۹) در گزیانتپ ترکیه متولد شد.

 

 

 

کایا در یک دبیرستان ایتالیایی واقع در استانبول دوران دبیرستان خود را سپری کرد و در سال ۲۰۰۹ فارغ التحصیل شد.

 

 

 

او در حال حاضر مشغول به ادامه تحصیل در دانشگاه بیلجی (Bilgi) استانبول می باشد (هنرهای نمایشی).

 

 

 

پدر ایرانی و مادر ترک (هر دو وکیل هستند) او زمانی کی ۷ ساله بود از هم جدا شدند.

 

 

 

او زمانی که خیلی جوان بود به دنیای هنر معرفی شد.

 

 

 

او همچنین ۷ سال آموزش ویولون و پیانو و رقص باله و هیپ هاپ دیده است.

 

 

 

کایا به تانگو علاقه دارد، و مهارتهای خود را در آن پرورش داده است.

 

 

 

تیم فوتبال مورد علاقه او بشیکتاش می باشد.

 

 

 

هزال کایا به ترکی صحبت می کند (زبان مادری), به انگلیسی و ایتالیایی و فرانسوی مسلط است و در حال حاضر مشغول یادگیری آلمانی بعنوان پنجمین زبان می باشد.

 

 

 

نخستین ایفای نقش او (۲۰۰۷) در سریال تلوزیونی (Genco) بود؛ جایی که او بعنوان یکی از نقش های اصلی ایفای نقش کرد.

 

 

 

در ۲۰۰۸ کایا فعالیت خو را بعنوان نقش اصلی با بازی در نقش نهال زیاگیل در سریال عشق ممنوع (اقتباس از رمان خالد ضیا) ادامه داد.

 

 

 

کایا در حال حاضر در سریال تلوزیونی “Adını Feriha Koydum” در نقش Feriha مشغول به بازی می باشد.

 

 

 

این مجموعه یکی از پربیننده ترین سریال های تلوزیون ترکیه است.

 

 

 

دراین سریال او نقش دختر یک سرایدار را بازی می کند که بین دو دنیا به دام افتاده است؛ رویاها و آرزوها...

 

 

 

 

 

بیوگرافی لیلا هزل کایا +عکسهای جدید هزل کایا

 

 

 

 

توضیح کوتاه:

 

قد: ۱62 سانتی متر

 

وزن: 45 کیلوگرم

 

رنگ چشم: تغیر رنگ بین سبز سیر و آبی روشن

 

رنگ مو: قهوه ای مواج

 

 

 

 

بیوگرافی لیلا هزل کایا +عکسهای جدید هزل کایا

 

 

 

 


تاریخ :
بازدید : 370
نویسنده : نوری

 

عکس های افسانه بایگان,زندگینامه افسانه بایگان

 

 

 

 

 

افسانه بایگان
زمینه فعالیت : سینما، تلویزیون و تئاتر
تولد : ۱۳۴۰ تهران
محل زندگی : تهران
ملیت : ایران
پیشه : هنرپیشه
سال‌های فعالیت : ۱۳۶۴ - تاکنون
همسر : مصطفی شایسته
فرزندان : امیرعلی

افسانه بایگان (زاده ۱۳۴۰ در تهران) هنرپیشه ایرانی است.

افسانه بایگان حضور جلوی دوربین را از سال ۱۳۵۱ با فیلم کوتاه «بوق» کاری از «علی علیزاده» تجربه کرد. فعالیت حرفه‌ای خود را با مجموعه تلویزیونی «سربداران» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با فیلم «گمشده» به کارگردانی «مهدی صباغ زاده» آغاز کرد. فضل‌الله بایگان کارگردان سینما و تئاتر عموی اوست.

زندگی‌نامه افسانه بایگان
افسانه بایگان در یازده سالگی در فیلم کوتاه «بوق» به ایفای نقش پرداخت؛ ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را در سال ۱۳۶۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی پر بینندهٔ «سربداران» آغاز کرد. یک سال بعد نخستین نقش سینمایی اش را در فیلم «گمشده» به کارگردانی مهدی صباغزاده در سال ۱۳۶۴ به دست آورد و به یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران و سوپراستار در دههٔ شصت تبدیل شد. دومین دختر شایسته ایران افسانه بایگان، زمانی که شانزده ساله بود در این مسابقه شرکت کرد و نفر دوم شد. در آن سال، جلوه پالیزبان، فینالیست کرمانشاهی، به عنوان دختر شایسته ایران برگزیده شد. در این مراسم رسم بر این بود که دختر شایسته سال گذشته، شنل مخصوص را بر دوش دختر شایسته جدید می‌گذاشت.

همسر افسانه مصطفی شایسته است که در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۷ با فیلم «روز با شکوه» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و سپس با ساخت فیلم «مادر» به کارگردانی علی حاتمی و ساخت و توزیع ده‌ها فیلم سینمایی ایرانی با کارگردان‌های مختلف سینمای ایران به فعالیت خود ادامه داد. این زوج صاحب پسری به نام امیرعلی هستند که در ایالت میشیگان زندگی می‌کند.

او در کنار بازیگری، طراحی صحنه و لباس را هم در فیلم «شکوه بازگشت» تجربه کرده‌است.

افسانه بایگان در سال ۱۳۵۵ به عنوان مقام دوم دختر شایسته ایران برگزیده شد. 

 

عکس های افسانه بایگان,زندگینامه افسانه بایگان

 

 

 

 


تاریخ :
بازدید : 276
نویسنده : نوری

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 

 

 

عکس نوشته های جذاب, عکس نوشته های زیبا

 

 

 


تاریخ :
بازدید : 286
نویسنده : نوری

شقایق فراهانی (زاده ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. شقایق فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا، و خواهرِ بزرگتر

گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است.

 

عکس های اینستاگرامی شقایق فراهانی

 

 

 

عکس های اینستاگرامی شقایق فراهانی

 

شقایق فراهانی و پسرش سام

 

عکس های اینستاگرامی شقایق فراهانی

 

 

 

عکس های اینستاگرامی شقایق فراهانی

 

عکس پسر شقایق فراهانی

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

 

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

 

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

 

 

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

شقایق فراهانی و برادرش

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

 

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

 

 

شقایق فراهانی,عکس های شقایق فراهانی

 

شقایق فراهانی و پدر و مادرش

 


تاریخ :
بازدید : 308
نویسنده : نوری

عکس نوشته های جالب, عکس نوشته های جذاب

 

 

 

عکس نوشته های جالب, عکس نوشته های جذاب

 

 

 

عکس نوشته های جالب, عکس نوشته های جذاب

 

 


تاریخ :
بازدید : 258
نویسنده : نوری

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 

 

 

عکس نوشته های کاریکاتوری و طنز, عکس نوشته

 


تاریخ :
بازدید : 297
نویسنده : نوری

عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس لیلا حاتمی بازیگر به همراه دخترش

 

     عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

 عکس مهناز  افشار به همراه دخترش

 

 عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس جواد رضویان به همراه دخترش

 

  عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

 عکس پژمان بازغی به همراه دخترش

 

  عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس فقیهه سلطانی به همراه دخترش

 

    عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس بنیامین بهادری به همراه دخترش

 

    عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس پیمان معادی به همراه دخترش

 

    عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس شاهرخ استخری به همراه دخترش

 

   عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس رضا صادقی به همراه دخترانش

 

   عکس های بازیگران،عکس های بازیگران و فرزندانشان

 

عکس ترانه علیدوستی به همراه دخترش

 

 


تاریخ :
بازدید : 354
نویسنده : نوری

 

تصاویر لادن مستوفی,عکس های جدید لادن مستوفی

 

 

 

 

لادن مستوفی (زاده تنکابن ۲۶ آبان ۱۳۵۱) بازیگر زن ایرانی است. او همسر شهرام اسدی (کارگردان) و خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه) است.

 

نام اصلی : زهرا مستوفی
زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
تولد : ۲۶ آبان ۱۳۵۱ در تنکابن
محل زندگی : تهران
ملیت  : ایرانی
پیشه : بازیگر
سال‌های فعالیت : ۱۳۷۳ تاکنون

 

نام اصلی وی زهرا است علاقه شدیدش به بازیگری باعث شد تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه تمام رها کند شهرت بازیگری او از سریال دوران سرکشی ساخته کمال تبریزی شروع شد و اورا به شهرت رساند – او علاقه ی زیادی به حیوانات نیز دارد.

ورود به سینما و ازدواج
سال اول ورودش به سینما ۱۳۷۳ بسیار کم کار بود به طوری که تا سال ۱۳۷۹ تنها در سه فیلم بازی کرده بود اما ازدواج با شهرام اسدی سبب شدد او در کارش مصمم تر شود و در فیلم های بیشتری ایفای نقش کند این زوج هنری در کنار یکدیگر به‌ عنوان مکمل یکدیگر فعالیت می‌ کنند.

فیلم روز واقعه (۱۳۷۳) اولین کار، لادن مستوفی در سن ۲۲سالگی‌ به کارگردانی همسرش بود.

 

تصاویر لادن مستوفی,عکس های جدید لادن مستوفی

 

 

 

 
ازدواج لادن مستوفی با شهرام اسدی
شهرام اسدی همسر لادن مستوفی متولد  ۱۳۳۲ در سلماس آذربایجان غربی است.

اسدی فارغ‌ التحصیل کاردانی از مدسه عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۵۴ و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است  او با انجمن جغرافیای ملی و شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی همکاری داشته است. وی پس از چند سال اقامت در آمریکا در سال ۱۳۶۷ به ایران بازگشت. اسدی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۷۰ با کارگردانی و فیلمنامه‌ نویسی فیلم «اوینار» آغاز کرد.

 

تصاویر لادن مستوفی,عکس های جدید لادن مستوفی

 


تاریخ :
بازدید : 463
نویسنده : نوری

 

,تصاویر

 

 

 

,تصاویر

 

 

 

تصاویر

 

 

 

تصاویر

 

 

 

تصاویر

 

ع

 


تاریخ :
بازدید : 315
نویسنده : نوری

 

 

درست کردن کدوبره,مواد لازم برای پخت کدوبره

 

 

 

کدوبره یک غذای مازندرانی و همه پسند است که سریع هم آماده می شود. اگر پیرو رژیم گیاه خواری باشید گزینه خوبی برای شماست.

 

 

مواد لازم برای کدوبره :

 

سیب زمینی متوسط  2 عدد 
کدوی سبز متوسط   5 عدد
 گوجه فرنگی متوسط 5 عدد 
 پیاز بزرگ 1 عدد 
تخم مرغ  2 تا 3 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان کافی

 

 

طرز تهیه کدوبره :

 

ابتدا پیاز را خرد کنید و به مدت دو دقیقه در تابه تفت دهید. نمک و زردچوبه را اضافه کنید و سیب زمینی را که نگینی خرد کرده اید داخل آن بریزید و بگذارید مواد کمی تفت بخورند. 

شعله را که تا این لحظه نسبتاً‌ زیاد بوده است،‌ تا حد متوسط پایین بکشید و در ماهیتابه را ببندید و بگذارید مواد 5 تا 7 دقیقه روی حرارت پخته شوند.

 

کدوی حلقه حلقه شده را به مواد اضافه کنید و آن را نیز تا چند دقیقه سرخ کنید. وقتی رنگ کدو کمی برگشت و سرخ شد، گوجه‌ فرنگی های خرد شده و تخم مرغ ها را روی آن بریزید و باز هم شعله را کمتر کنید تا مواد با در بسته 10 دقیقه بپزند.

 

 

در مرحله آخر فلفل سیاه را روی آن بپاشید و غذا را سر سفره بیاورید.

 

روی این غذا می توانید مقدار کمی پنیر پروسس یا پارمزان هم رنده کنید، که آن را خوشمزه تر کند.

 

 

با ماست خامه ای هم می توان روی آن را تزیین کرد.


تاریخ :
بازدید : 382
نویسنده : نوری

 

خواص پلو سیر و کلم,درست کردن پلو سیر و کلم

 

ناتوانی جنسی یکی از مشکلاتی است که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری بین زوج ها می شود. ولی دیگر نگران نباشید به جای استفاده از داروهای شیمایی این غذای مقوی را درست کنید.

 

 

سیر و کلم برگ مزاجی گرم دارد و با توجه به مواد اولیه آن نظیر گوشت، برنج، لوبیا و روغن حیوانی، بسیار مقوی است و افراد ضعیف به ‌ویژه مبتلا به ضعف توان جنسی می‌توانند از آن بیشتر استفاده کنند.

 

 

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرز تهیه پلو سیر و کلم را برای رفع ضعف قوای جنسی و تقویت بدن بیان کرد. به‌ گفته وی نکته جالب در این غذا کاربرد حکیمانه ادویه‌ای نظیر سیر، شوید و زردچوبه کنار اجزای اصلی است که علاوه بر بهبود هضم، باعث رفع عوارض و تقویت اثرات مفید آن می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: این غذا در صورت مصرف میزان مناسب و با رعایت فاصله سه‌ساعته از زمان خواب می‌تواند باعث بهبود خواب شود و برای شب امتحان، کنکور و ... کمک کننده باشد. برای جلوگیری از مضرات آن بهتر است در پخت برنج از ادویه پلویی، گشنیز و شوید استفاده شود. افزودن نمک در حین خیس کردن برنج، لزوجت آن را که عامل ایجاد گرفتگی‌های کبدی و چاقی است، کاهش می‌دهد.

 

 

 

 تهیه پلو سیر و کلم برای رفع ناتوانی جنسی

 

 


تاریخ :
بازدید : 332
نویسنده : نوری

 

دریای مرده در کجا قرار دارد

 

دریای مرده در حقیقت یک دریاچه ی نمک است که در غرب اردن، و شرق فلسطین و اسرائیل واقع شده‌

 

دریای مرده با کم‌آبی شدید مواجه است اما محو نخواهد شد. هرچه آب پایین می‌رود، غلظت و شوری دریاچه بیشتر می‌شود و نهایتاً به جایی می‌رسد که میزان تبخیر متوقف می‌شود؛ بنابراین دریای مرده احتمالاً به مراتب کوچکتر از این که هست می‌شود، اما به‌کل محو نمی‌شود.

 

دریای مرده (به عربی: بحر المیت) که در غرب اردن، و شرق فلسطین (کرانه باختری) و اسرائیل واقع شده‌است.

۱۲ گونه ماهی در این دریاچه عمر ۱ سال به بالا دارند.

در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده‌است. سواحل اطراف دریای مرده پست‌ترین نقطهٔ خشکی‌های زمین است.آب آن هشت-نه برابر شورتر از آب اقیانوسهاست.

 

 

دریای مرده با کم‌آبی شدید مواجه است اما محو نخواهد شد. هرچه آب پایین می‌رود، غلظت و شوری دریاچه بیشتر می‌شود و نهایتاً به جایی می‌رسد که میزان تبخیر متوقف می‌شود؛ بنابراین دریای مرده احتمالاً به مراتب کوچکتر از این که هست می‌شود، اما به‌کل محو نمی‌شود.

 

دریای مرده در حقیقت یک دریاچه ی نمک است که نسبت به دریاچه های معمولی دیگر در دنیا، دارای غلظت نمک و مواد معدنی بیشتری می باشد. این دریاچه از نظر تاریخی بسیار شاخص بوده و در انجیل عهد قدیم و جدید از آن یاد شده است. اینجا زمانی پناهگاه شاه داوود بوده و همچنین گفته می شود که حضرت مسیح بر روی آبهای آن راه رفته است. علت نامگذاری این دریاچه به "دریای مرده" به این دلیل است که به خاطر شوری زیاد آب، هیچ گونه موجود زنده میکروسکوپی در آن قادر به رشد کردن و زنده ماندن نیست؛ تنها تعداد معدودی باکتری و قارچ می توانند در این آب ها زندگی کنند. در حقیقت آب این دریاچه 9.6 برابر از آب اقیانوس شورتر است.

دریای مرده با ارتفاع 423 متر زیر سطح دریا، کم ارتفاع ترین مکان روی زمین محسوب می شود. غلظت بالای نمک در آب این دریاچه باعث شده که میزان شناوری در این آب ها به حدی قوی باشد که کسی نتواند زیر آب شنا کند. در حقیقت آب، بدن افراد را به روی سطح آب هل می دهد! همچنین گفته می شود که آب این دریاچه و ماسه های آن خاصیت درمانی داشته و انواع خاصی از بیماری های پوستی را درمان می کنند. علاوه بر آنچه گفته شد از آنها در مواد آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود. ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ 

 


تاریخ :
بازدید : 314
نویسنده : نوری

 

 

 

پخت کتلت شیرازی, نحوه پخت کتلت شیرازی

 

 

 

با این مواد حدود ۱۰ کتلت با وزن خمیر ۵۰ گرمی خواهید داشت.

 

مواد لازم برای کتلت شیرازی :

 

 سیب زمینی ۲ عدد متوسط ( حدود ۳۵۰ گرم ) 
* خمیر بین نان ساندویچی   ۱۲۵ گرم
 تخم مرغ  ۱ عدد 
شیر  یک چهارم پیمانه 
* آرد سوخاری   ۱ قاشق سوپخوری
پیاز  ۱ عدد متوسط
نمک ، فلفل سیاه و قرمز ، زردچوبه و پودر انبه به میزان لازم

 

 

 

* ( خمیر بین هر نان باگت معمولی حدود ۲۵ گرم وزن دارد )

 

* آرد سوخاری برای مایه کتلت و مقداری هم برای کاور کردن

 

* اگر حس می کنید که کیفیت نان ساندویچی تان خوب نیست؛ از یک کم بکینگ پودر استفاده کنید تا کتلتتان پوک شود.

 

 

 

طرز تهیه کتلت شیرازی :

 

سیب زمینی ها را شسته و آب پز کنید. پوست کنده و تکه تکه کنید و اجازه دهید سرد شود. خمیر بین نان ساندویچی را خارج کنید.

 

 

پیاز را رنده کرده و آب اضافی اش را دور بریزید. شیر را روی آرد سوخاری بریزید. همه مواد را با هم مخلوط کنید.

 

و از چرخ گوشت رد کنید. خمیر حاصله را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا ور بیاید و  از چسبندگی سیب زمینی هم کاسته شود.

 

 

دستتان را خیس کرده و از خمیر گلوله هایی به وزن تقریبی ۵۰ گرم برداشته و به شکل اشک در آورید و در آرد سوخاری بغلتانید.

 

در تابه ای روغن ریخته و اجازه دهید داغ شود. کتلت ها را با حرارت پایین سرخ کنید.

 

موقع سرخ شدن یک مقدار روغن به خودش جذب می کند. بهتر است آن را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.


تاریخ :
بازدید : 284
نویسنده : نوری

 

 

طرز تهیه کوفته ترکی,مواد لازم برای کوفته ایزگارا

 

 

 

 سیر رنده شده ۳ حبه 
 پیاز رنده شده  ۲ عدد
 فلفل دلمه ای قرمز رنده شده ۱ عدد 
 فلفل سبز خرد شده ۱-۲ عدد 
گوشت چرخ کرده ۱ کیلوگرم
پودر فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری
زیره سبز ۱/۴ قاشق چایخوری
سماق ۱/۴ قاشق چایخوری
زنجبیل ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
گشنیز خرد شده ۱ پیمانه

 

 

 

طرز تهیه کوفته ایزگارا :

 

آب پیازها را گرفته، سپس با گوشت چرخ‌کرده، سیر، گشنیز، فلفل دلمه‌ای، پودر فلفل قرمز، فلفل سبز، زیره، پودر سماق، زنجبیل و نمک مخلوط کرده و ورز می دهیم.

 

در صورت دلخواه مغز یک عدد نان باگت را در پیمانه شیر حل کرده و به مواد اضافه می کنیم.

 

از مواد به اندازه نارنگی برداشته، به شکل گرد یا بیضی مثل کتلت در دست شکل می دهیم.

 

سپس در سینی فر چرب شده با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 30-20 دقیقه آن را می پزیم.

 

 

سایر نکات برای تهیه کوفته ایزگارا :

 

می توانید این کوفته را در ماهیتابه و روی گاز با روغن کم و حرارت ملایم نیز سرخ کنید.

 

می توان کوفته ها را در سس گوجه فرنگی کمی جوشاند و سپس سرو کرد.

 

 

در صورت دلخواه می‌توانید یک تا دو عدد تخم مرغ به مواد اضافه نمایید.

 

خمیر نان باگت در این غذا باعث لطیف شدن آن می‌شود.


تاریخ :
بازدید : 373
نویسنده : نوری

 

درست کردن ته چین مرغ بدون تخم مرغ,طرز پخت ته چین مرغ بدون تخم مرغ

 

ته چین یکی از غذاهای نسبتا جدید است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. درست کردن آن نیاز دارد چند ریزه کاری را بلد باشیم. مثلا یکی از نکات مهم در پخت آن این است که بتوانیم بوی تخم مرغ را از بین ببریم. در این مطلب ته چینی را به شما آموزش می دهیم که در آن از تخم مرغ استفاده نشده است و بنابراین دیگر نگران بوی تخم مرغ داخل ته چین خود نباشید.

 

 

 

مواد لازم برای ته چین مرغ بدون تخم مرغ :

 

روغن و کره  به میزان لازم 
 برنج  4 پیمانه
 زعفران دم کرده غلیظ  به میزان لازم 
 خلال بادام  50 گرم
ماست چکیده ترجیحا ترش نیم کیلوگرم
مرغ متوسط یک عدد

 

 

 

طرز تهیه ته چین مرغ بدون تخم مرغ :

 

مرغ را با یک و نیم لیتر آب می جوشانیم و کف آن را مرتب می گیریم، بعد به آن زردچوبه، پیاز یک عدد بزرگ، چند حبه سیر خرد شده، ساقه کرفس، یک عدد هویج، چوب دارچین و نمک و فلفل اضافه می کنیم به مدت 10 دقیقه با حرارت زیاد می جوشانیم.

 

 

بعد حرارت را ملایم می کنیم به مدت یک ساعت و نیم می پزیم بعد از پخت باید حدود یک لیوان آب مرغ بماند. مرغ را بیرون آورده و پس از خنک شدن استخوان مرغ را می گیریم تکه هاى مرغ را خیلى ریز نکنید.

 

 

به نیمى از ماستمان کمى نمک، زعفران 2 قاشق غذاخورى و فلفل قرمز و کمى پودر خردل اضافه می کنیم و مرغ ها را در آن قرار می دهیم و در یخچال می گذاریم. ( این کار را می توانیم حتى از روز قبل انجام دهیم که در این صورت خوشمزه هم می شود)

 

 

حالا نیم دیگر ماست را هم به همین ترتیب مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم براى برنج. برنج را با یک قاشق زرد چوبه می جوشانیم و آن را زنده بر می داریم. حتماً اول با آب ولرم کمى شستشو می دهیم بعد کمى آب سرد. و برنج را با ماستمان مخلوط می کنیم + کمى روغن مایع.

 

 

حالا کف قالبمان یا در ماهیتابهء گود نصف پیمانه روغن ریخته و نیمى از برنج را ریخته و صاف می کنیم و روى آن زعفران می ریزیم بعد مرغها را روى برنج می چینیم و خلال بادام ها را هم همه جاى ظرف می پاشیم و بعد بقیه برنج را و دوباره زعفران. با قاشق چند سوراخ روى برنج ایجاد می کنیم و در آخر نصف لیوان آب مرغ و نصف لیوان روغن مایع و کره را روى برنج می دهیم.

 

 

روى قالب را فویل کشیده و داخل فر گذاشته روى حرارت زیاد به مدت نیم ساعت و بعد با حرارت متوسط براى یک ساعت دیگر.

 

 

و یا اگر روى حرارت مستقیم خواستیم تهیه کنیم 10 دقیقه اول حرارت زیاد باشد و بعد حرارت را کم می کنیم به مدت یک ساعت و نیم آن را می پزیم.


تاریخ :
بازدید : 367
نویسنده : نوری

 

نحوه درست کردن نان پیده,طرز تهیه نان پیده

 

 

 

 

 

مواد لازم برای نان پیده ترکی :

 

 آرد سه لیوان 
شیر ولرم  یک لیوان 
 شکر دو قاشق مرباخوری من بیشتر زدم 
 روغن زیتون  یک قاشق غذاخوری
کره ۷۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
خمیر مایه یک قاشق غذاخوری
   

 

 

 

مواد رومال :

 

زرده تخم مرغ  ۱ عدد 
شیر  دو قاشق غذاخوری 
 کنجد و تخم خرفه  به مقدار لازم
 شکر  کمی

 

 

 

طرز تهیه نان پیده ترکی :

 

آرد را سه بار الک کرده و تمام مواد خشک را با هم مخلوط کرده (حتی خمیر مایه)  سپس کره را آب کرده و خنک می کنیم به همراه تخم مرغ و شیر ولرم و روغن زیتون در مرکز آرد که گود کرده ایم می ریزیم و به سرعت با نوک انگشت مخلوط می کنیم چسبندگی این خمیر عادی است پس سعی کنید به آن آرد اضافه نکنید و در صورت لزوم فقط کمی دستتان را در آرد بزنید با ورز دادن چسبندگی خمیر کاملا از بین می رود وقتی خوب ورز دادید حدودا ده دقیقه روی خمیر دستمال کشیده و جای گرم مانند فر خاموش قرار دهید.

 

برای یک ساعت، بعد از یک ساعت پف خمیر را گرفته و دوباره می گذاریم ربع ساعت دیگر  استراحت کند بعد از آن روی سطح صاف کمی آرد پاشیده از خمیر برداشته  آن را با وردنه گرد پهن می کنیم دور تا دور خمیر را بوسیله یک کاسه خط می اندازیم و با چاقو تعدادی خط وسط آن زده زرده و شیر را با هم مخلوط کرده با برس به آرامی روی نان بکشید.

 

سپس کنجد و تخم خرفه پاشیده کمی شکر در صورت تمایل و دوباره در سینی ده دقیقه استراحت بدهید بعد از استراحت دوباره خط های روی نان را با چاقو عمیق کنید تا در اثر پخت از بین نرود سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم یک ظرف آب هم برای خشک نشدن نان ها در فر قرار دهید. بعد از پخت کمی کره روی نان کشیده تا براق شوند از این مقدار خمیر یک نان بزرگ و سه نان کوچک اندازه نعلبکی درست کردم. نان فوق العاده خوشمزه و خوش بافتی است.


تاریخ :
بازدید : 460
نویسنده : نوری

سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی اینستاگرام

سیاوش خیرابی ، بازیگر مرد سینما و تلوزیون ایران در 29 آذر ماه 1362 در پایتخت ، چشم به جهان گشود . با یادآوری این مسئله که او آذر ماهی است و 32 سال سن دارد ، باید بگوییم او اصالتاً تبریزی است . او لیسانس کامپیوتر گرایش نرم افزار دارد اما از جوانی به دنبال علاه اش یعنی بازیگری می رود و اولین حضور او در مقابل دوربین در فیلم ” چاه خیال ” به کارگردانی محمود کلاری بود که این فیلم در جشنواره برنده جایزه شد . سیاوش خیرابی با بازی در سریال ترانه مادری در سال 1387 به کارگردانی حسین سهیلی زاده به شهرت رسید . آقای خیرابی جدیداً مانند چندین و چند بازیگر دیگر ، اقدام به تاسیس رستوران و فست فود کرده است . این فست فود کنجد نام دارد که در شهر تهران افتتاح شده است . در ذیل ادرس هر دو شعبه قرار داده شده است :

شعبه یک فست فود کنجد سیاوش خیرابی : تهران ، خیابان فاطمی ، روبروی هتل لاله ، مرکز خرید لاله ، واحد 77

شعبه دو فست فود کنجد : خیابان بهشتی ، بین اندیشه و سهروردی ، جنب داروخانه صبا

سیاوش خیرابی,عکس سیاوش خیرابی,سیاوش خیرابی اینستاگرام

بیوگرافی سیاوش خیرابی

سریال های تلویزیونی

ایفای نقش در سریال ساعت صفر به کارگردانی سعید سلطانی – محصول 1394

ایفای نقش در سریال سر به راه به کارگردانی سعید سلطانی – محصول 1393

ایفای نقش فرید در سریال ایرانی آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی زاده  – محصول 1392

ایفای نقش در سریال سه پنج دو به کارگردانی حسین سهیلی زاده – محصول 1390

سریال مادر محصول سال 1390

ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی هچون سرو به کارگردانی بیژن بیرنگ – محصول 1389

ایفای نقش در سریال تلویزیونی از یاد رفته به کارگردانی فریدون حسن پور – مصحول 1388

ایفای نقش در سریال دلنوازان به کارگردانی حسین سهیلی زاده – محصول سال 1388

ایفای نقش در سریال ترانه مادری محصول سال 1387 به کارگردانی حسین سهیلی زاده ( پخش شبکه سوم سیما )

و ایفای نقش در جدیدترین سریال و مجموعه تلویزیونی ” پرستاران ” به کارگردانی علیرضا افخمی .

فیلم های سینمایی

فیلم سینمایی استخر – محصول 1393

فیلم سینمایی جلب سیار محصول 1392

فیلم کمدی همه چی آرومه به کارگردانی مصطفی منصوریار محصول 1391

فیلم حال خوب من محصول 1391

فیلم سینمایی کمدی و طنز لوک خوش شانس – محصول 1391

فیلم سینمایی خیابان یکطرفه – محصول 1390

فیلم کمدی اجتماعی یکی برای همه به کارگردانی محمد آهنگرانی – محصول 1391

فیلم کمدی اجتماعی لج و لجبازی به کارگردانی سید مهدی برقعی – محصول 1388

فیلم سینمایی سیاسی نفوذی – محصول 1388

فیلم سینمایی حس پنهان به کارگردانی مصطفی رزاق‌ کریمی – محصول 1386

 

 


بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com